Stichting Zorgkringloop is in 2017 opgericht met als doel hergebruik zorg artikelen, de bestuursleden komen uit de zorg. Waar we kennis maakte met veel zorgartikelen die niet meer gebruikt werden en verzameld werden op zolders en kelders. Terwijl veel mensen zoeken naar betaalbare zorghulpmiddelen. Tegenwoordig worden niet meer alle zorgartikelen vergoed.

Het hergebruik van zorgartikelen te stimuleren en daardoor een bijdrage te leveren aan de beperking van de hoeveelheid zorgartikelen en ontlasten daarmee de belasting van het milieu.
Het hergebruik van zorgmaterialen, welke gescheiden worden aangeboden en waarbij onderdelen ook hergebruikt worden. Hierdoor worden veel artikelen niet meer aan het grof vuil aangeboden.

De stichting draagt zorg voor laagdrempeligheid en kan telefonisch informatie geven, we zijn daar 7 dagen per week bereikbaar op voor vragen.

We zijn een Stichting met passie voor zorg.  In de zorg zien we vaak dat deze materialen en artikelen over zijn en dan weggegooid worden. Daar willen we met Zorgkringloop iets anders mee doen. Deze gebruikte en ongebruikte zorgmaterialen geven we in onze winkels en samen met u een tweede leven.

Stichting Zorgkringloop is ook een shop in shop formule. In bestaande kringloopwinkels bieden wij tweedehands zorgmaterialen en hulpmiddelen aan. Een breed assortiment aan hulpmiddelen die u ondersteunen in alledaagse dingen, maar dan wel met een betaalbare prijs.
De Stichting zorgkringloop is Lithoijen  en Amsterdam.

Naast verkoop zorgkringloopwinkels heeft de stichting een webwinkel na aankoop worden de artikelen bij u thuis bezorgd

Hergebruik van materialen komt al veel voor bij andere artikelen. Vintage is zelfs een trend. Met Stichting Zorgkringloop willen we de alle daagse hulpmiddelen voor iedereen weer mogelijk maken. Want tweedehandse zorgmaterialen zijn nog perfect inzetbaar!

Met onze shop-in-shop formule en online webwinkel hopen we dat we klanten betaalbare tweedehands of ongebruikte zorgartikelen kunnen aanbieden en zo ook mede zorg dragen voor het milieu en werkgelegenheid.

Stichting Zorgkringloop contactgegevens;

Kamer van Koophandel (KVK) nummer 68153074